Natura-li

חינה לשיער ⁕ צבעי שיער טבעיים *חומרי גלם לקוסמטיקה 052-3852200

מגנזיום ונשירת שיער

נשירת שיער, נדודי שינה

חוסר במגנזיום

סובלות מנשירת שיער, קרקפת מגרדת, שיער מאפיר וקשקשים מטרידים?  יש לכם מחסור במגנזיום

האם חוסר במגנזיום יכול לגרום לנשירת שיער? התשובה היא כן.
הוא ממלא תפקיד חיוני בהצמחת שיער חדש כמו גם בשמירה על השיער הקיים. תאמינו או לא, מגנזיום הוא אחד המינרלים הכי לא מוערכים שעשוי לתרום לצמיחת שיער בריא. ידוע היטב שאבץ וברזל חיוניים לצמיחה מחודשת ובריאה של השיער, מה שפחות ידוע הוא שמחסור במגנזיום עלול להאט את צמיחת השיער, לגרום לנשירה מוגברת ולגרום להאפרה מוקדמת, דהיינו, שיער שיבה, ההערכה היא כי יותר מ-80% מהמבוגרים אינם צורכים את הכמות היומית הרצויה של מגנזיום.

תופעת נשירת השיער לא פוסחת על אך אחת ואחד מאיתנו, זו תופעה נפוצה בכל העולם. היא נוצרת כשמגיעים לגיל מסוים, מתזונה לא נכונה, לחץ, מתח ועוד. אם הנשירה מלווה ביובש בקרקפת מצב הגורם גם לקשקשים מה שאומר, הגיע הזמן לבדוק את רמת המגנזיום בגוף.

הוא מינרל חיוני לגוף התורם בין היתר לבריאות השיער, הלב, העצמות ומערכת החיסון, ליתר דיוק, כל תא ואיבר בגופנו זקוק למגנזיום כדי לתפקד באופן תקין.

הוא אחד המינרלים הנפוצים ביותר והוא נמצא בכמות רבה בגוף האדם ובמזונות רבים כמו: קטניות, ירקות ירוקים בעיקר ברוקולי, עלים ירוקים, דלעת, קישואים, גרעינים, אגוזים, שקדים, קקאו, שוקולד מריר וקפה. הוא גם נמצא במקורות מהחי במוצרי חלב ובשר.

למי שתיה תכולה גבוהה של מינרלים והם מקור חשוב למגנזיום. מי השתייה אחראים לכ־20% מהספקת המגנזיום לגוף במקומות שבהם יש מים "קשים" כמו בישראל.

הידעתם כי הגורם המוביל לנשירת שיער בקרב גברים ונשים הוא מחסור במגנזיום?

גם הכמות הקטנה ביותר של מחסור במגנזיום עשויה להשפיע על שיערכם לרעה.

מה הם התסמינים העיקריים של חוסר במגנזיום?

אובדן תיאבון, בחילות, הקאות, עייפות וחולשה.
מחסור חמור גורם להתכווצות השרירים במיוחד בזמן השינה, לנדודי שינה, לנשירת שיער, לפרכוסים, לשינויים בהתנהגות ובקצב הלב.

המגנזיום חשוב לתפקוד המוח, בריאות העצמות, הלב והשרירים.

נשירת שיער, למה זה קורה?
אחד התסמינים של מחסור במגנזיום הוא היווצרות של משקעי סידן בקרקפת. משקעי הסידן גורמים להפסקת זרימת הדם לזקיק השערה דבר שמוביל בסופו של דבר ליובש, קשקשים ולנשירת שיער/ דילול אינטנסיבית.

הרפואה טוענת כי רמות מגנזיום מאוזנות חיוניות לשיער בריא, שכן, היא ממיסה את משקעי הסידן. פעולה זו מאפשרת זרימת דם טובה לזקיק השערה, מחטא את השיער מבקטריות ומפגעי מזג אויר ומפגעים אחרים, נלחם ביובש ובנשירת השיער, מרגיע קרקפת מגורה ומעודד צמיחה מחודשת של השיער.

בנוסף, חוסר במגנזיום עלול לגרום להפרעות שינה ונדודי שינה. נדרשות רמות אופטימליות של מגנזיום לצורך השריית שינה רגילה, רמות גבוהות מדי או נמוכות עלולות לגרום הפרעות שינה.

כמה לוקחים?
על פי האתר של קופות החולים, גבר צריך לצרוך כ-400 מ"ג ליום ונשים לפחות 310 מ"ג.
מומלץ להתייעץ אם רופא.

מגנזיום ונשירת שיער
Scroll to top