Natura-li

חינה לשיער ⁕ צבעי שיער טבעיים *חומרי גלם לקוסמטיקה 052-3852200

תמיסת רוזמרין (טינקטורה)

כולל מתכון

מהי תמיסת רוזמרין?

תמיסת רוזמרין היא תמיסה צמחית שפשוט חובה להשתמש בה, היתרונות הרפואיים של הרוזמרין בטיפול פנימי או חיצוני משפרים את השיער ואת הזיכרון.

רוזמרין
עשב ריחני זה שייך למשפחת הנענע (Lmiaceae) ומשמעות שמו הלטיני Rosmarinus היא "טל הים". העלים ירוקי עד דמויי מחט, משתמשים בו מיובש או טרי לתיבול מזון או לשיפור השיער בשטיפת שיער.

רוזמרין הוא מקור יקר ערך לויטמינים, מינרלים ושמנים נדיפים התורמים לסגולותיו הרפואיות. הדרך הקלה ביותר ליישם את יתרונות הרוזמרין בשגרת היומיום שלכם היא לשתות אותו כתה או להכין ממנו תמיסה. (טינקטורה)

מהי תמיסת רוזמרין – טינקטורה
זוהי תמצית מרוכזת של עלי רוזמרין באלכוהול המשמשת כממס. הרוזמרין ספוג באלכוהול למשך מספר שבועות, מה שמאפשר לו לחלץ את החומרים הפעילים שלו לממס (וודקה או כל אלכוהול אתילי או אלכוהול דגנים )

כמה טיפות של תמיסה מכילות תרכיז חזק בעל חיי מדף ארוכים.

רוזמרין לצמיחת שיער
תמיסת רוזמרין מגבירה את זרימת הדם וממריצה את זרימת הדם כדי לקדם צמיחת שיער. המרכיב העיקרי שאחראי לצמיחת השיער הוא חומצה אורסולית, המספקת חמצן וחומרי הזנה לזקיקי השיער וגורמת לשיער לצמוח מהר יותר ולצמוח מחדש.
בנוסף, רוזמרין ידוע בסגולותיו האנטי דלקתיות והאנטיבקטריאליות, המסייעות בהזנה והרגעה של זקיקי השיער. וגם מונע קשקשים.

צמח הרוזמרין
צמח הרוזמרין

איך להכין טינקטורה של רוזמרין

צעד ראשון
אספו כוס אחת של רוזמרין טרי או חצי כוס רוזמרין מיובש להכנת צמחים זו.
(128 גרם עלי רוזמרין טריים או 64 גרם רוזמרין מיובש.)
הזמן הטוב ביותר לקצור רוזמרין הוא מוקדם בבוקר, מכיוון שהוא עוזר לשמר את השמנים הנדיפים שלו. אספו גם רוזמרין לפני שהוא מתחיל לפרוח שכן השמנים הנדיפים והתרכובות הרפואיות בעלים הם המרוכזים ביותר.

רוב הזמן בהכנת טינקטורות עדיף להשתמש בעשבי תיבול יבשים כדי למנוע כל קלקול בגלל לחות. עם זאת, לרוזמרין אין כל כך הרבה לחות והשמנים הנדיפים שלו הם חזקים ביותר כאשר משתמשים בהם טריים.

אל תהססו להשתמש בחומר מיובש מכיוון שהוא גם תמיסת ביתית חזקה מאוד.


צעד שני
קוצצים עלים טריים של רוזמרין כדי להגדיל את שטח הפנים ומניחים אותו בצנצנת מעוקרת וממלאים אותו עד ¾.

צעד שלישי
יוצקים פנימה וודקה או כל אלכוהול אתילי או אלכוהול דגנים עד לחלק העליון של הצנצנת כדי לכסות את הרוזמרין.
אפשר גם להכין תמיסת ביתית ללא אלכוהול ולהשתמש בגליצרין או חומץ תפוחים במקום אלכוהול.

צעד רביעי
צנצנת זכוכית עם מכסה פלסטיק היא הטובה ביותר עבור תמיסה זו, אבל אם אין לכם, פשוט השתמשו בנייר פרגמנט שישמש כחוצץ  בכדי למנוע קורוזיה.
מכסים את הצנצנת ומניחים אותה במקום קריר ונגיש. נערו את הצנצנת מעת לעת כדי לעזור לשבור את דפנות התא של העשב. כמו כן, יש לוודא שהעלים מכוסים לחלוטין באלכוהול, שכן האלכוהול עלול להתאדות. כל התהליך יכול להימשך 6-8 שבועות.

שלב חמישי
מסננים את הטינקטורה דרך מסננת דקה או בד גבינה לתוך צנצנת מעוקרת. וודאו שלא יישארו עשבי תיבול בטינקטורה כי הם עלולים לגרום לעובש ולקלקול

שלב שישי
אחסנו את הטינקטורה בבקבוק כהה עם טפטפת במקום קר. תמיסה זו יכולה להחזיק עד 5 שנים. שימו תווית עם התאריך שהכנתם אותה.

 

רוזמרין מיובש
רוזמרין מיובש

שימושים בתמיסת רוזמרין

כְּלַפֵּי פְּנִים
הדרך המועילה ביותר להשתמש בטינקטורה תוצרת בית זו היא לקחת אותה באופן פנימי. קחו את הטיפות ישירות מתחת ללשון , דבר המאפשר לטינקטורה להגיע ישירות לזרם הדם. אם זה יותר נוח לכם, אפשר גם לדלל במים, תה או מיץ

מינון תמיסת רוזמרין
המינון המומלץ הוא בין 15 ל-30 טיפות פעם עד שלוש פעמים ביום. מהמחקר עולה כי מינון של 60 טיפות מדי יום הראה שיש לו תוצאות מועילות.

לצמיחת שיער
דללו את מתכון תמיסת הרוזמרין הזה לתוך מוצרי השיער שלכם כגון שמפו, מרכך או שטיפת שיער כדי לתת לשיער שלכם פוש נוסף. שימו שמפו בכף היד וטפטפו טפטת מלאה תמיסת רוזמרין, אם אתם משתמשים בשמפו מוצק, תקציפו קודם את השמפו המוצק על השיער ותוסיפו את התמיסה מיד ושוב לקרצף טוב 🙂

אזהרות

מכיוון שמינונים גבוהים יותר של תמיסת רוזמרין עלולים לגרום להפלה, נשים בהריון ומניקות לא צריכות לקחת תמיסת רוזמרין כתוספת. אבל זה בטוח לאכול כתבלין באוכל. אנשים עם לחץ דם גבוה, כיבים, מחלת קרוהן או קוליטיס כיבית לא צריכים לקחת תמיסת רוזמרין.

 

תמיסת רוזמרין (טינקטורה)
Scroll to top