מאכלים לצמיחת שיער שצריך לאכול מדי יום.

שיער דליל? נשירת שיער?

מאכלים לצמיחת שיער שצריך לאכול מדי יום.

שיער ארוך, חזק ומבריק

הוא החלום של כולם נשים וגברים כאחד ובכל זאת,  לא כולם מסוגלים להגשים אותו.

חשוב לשמור על בריאות הקרקפת, אך חשוב גם לשים לב לתזונה.

הנה לכם כמה מאכלים החשובים ביותר לעידוד לצמיחת שיער, אותם רצוי להוסיף לתזונה היומית שלכם.

אז מה המזונות הטובים ביותר לשיער בריא שיעזור לו לצמוח חזק יותר ובריא יותר .

ביצים לצמיחת שיער

ביצים

מספקות חלבון. השיער מורכב מחלבון, לכן חשוב לוודא שיש מספיק חלבון בתזונה. חלבון הוא אבן הבניין של השיער והביצים הן אחד המקורות הטבעיים העשירים ביותר לחלבון. 10 מזונות עשירים בחלבון אגוזים וזרעים יוגורט, מוצרי חלב ביצים קטניות - שעועית, חומוס, עדשים, קינואה… טופו בשר ומוצריו גבינות קשות דגים - טונה, סלמון, הליבוט נחשבים לדגים עשירים בחלבון

תרד לשיער חזק

תרד וירקות עלים כהים אחרים המספקים ברזל

ברזל הוא מינרל חיוני שתאי השיער דורשים. למעשה, מחסור בברזל בגוף עלול לגרום לנשירת שיער. כאשר הגוף דל בברזל, חמצן וחומרים מזינים אינם מועברים לשורשי השיער ולזקיקי באופן הולם, דבר שיכול לעכב את הצמיחה ולהיחלשות השיער.

ויטמין C לצמיחת שיער

ויטמין C

לאכול פירות הדר, כדי לישם את ספיגת הברזל; צריך להוסיף פירות הדר לתזונה. תזונאים ממליצים על לימון אחד ביום בכדי לקבל את המינון היומי של ויטמין C. פשוט שתו כמה כוסות תה עם לימון (עם דבש או אלטרנטיבה בריאה לסוכר מזוקק) ואתם מסודרים. ניתן לבחור אפילו בתפוזים. ויטמין C נדרש גם לייצור קולגן ההופך את הנימים המתחברים לפירים לשיער ובכך להבטיח אספקה ​​קבועה של חומרים מזינים וצמיחת שיער מהירה.

אומגה 3 לצמיחת שיער

אומגה 3

אגוזים וזרעים לחומצות שומן אומגה -3 חומצות שומן אומגה 3 מזינות את השיער ותומכות בעיבוי. מכיוון שהגוף אינו יכול לייצר שומנים בריאים אלה, עלינו להפיק אותם מהתזונה שלנו. שקדים ואגוזים עשירים באמת בחומצות שומן אומגה 3. באופן דומה, זרעי פשתן יכולים לשמש חטיף בריא באמצע הארוחה תוך אספקת השומנים החיוניים לשיערכם, ניתן להשתמש בשמן פשתן כתוספת לסלט. דג סלמון עשיר באומגה 3

דגנים מלאים להשגת ביוטין

דגנים מלאים להשגת ביוטין

דגנים מלאים עשירים בביוטין יחד עם ברזל, אבץ וויטמיני B. ביוטין נדרש להתפשטות תאים ומשחק חלק חשוב בייצור חומצות אמינו (חלבון) הנדרשות לצמיחת שיערך. חלבון מלא מכיל את כל סוגי חומצות האמינו החיוניות שהגוף אינו מסוגל לייצר בעצמו. תירס, חיטה, אורז, שיבולת שועל, שיפון, שעורה, דוחן, כוסמין.

גזר עשיר בויטמין A

גזר עשיר בויטמין A

שתו מיץ גזר כל יום לצמיחת שיער מהירה.
השיער מכיל את הרקמות הצומחות ביותר בגוף, ויטמין A נדרש לצמיחת כל תא.
ויטמין A עוזר לקרקפת בייצור שמן החלב הטבעי ששומר על בריאות השורשים כדי להגביר את צמיחת השיער.בטטה – בטטה רוויה בבטא קרוטן, המומר בגוף לוויטמין A וחיוני מאוד למערכות השונות של גופנו. מנה של 100 גרם בטטה מכילה 709 מיליגרם ויטמין A.דלורית – צמח ממשפחת הדלועים, דלת קלוריות ובעלת טעם מתקתק. הדלורית רוויה בוויטמנים רבים ובכללם גם ויטמין A. במנת דלורית בת 100 גרם יש 532 מיקרוגרם ויטמין A, וכמו כן גם מינרלים כגון אבץ, ברזל ומגנזיום.מנגו – אם אתם מחובבי הפרי האקזוטי בעל הטעם המתקתק, ודאי תשמחו לדעת שהוא בריא מאוד. המנגו מכיל ויטמין A וכ-25 סוגי קרוטנואידים, עשיר גם בוויטמין C ובמיוחד בוויטמינים ממשפחת B. בנוסף הוא מתאפיין גם בריכוז גבוה של קולגן, שחיוני לשמירה על רקמות החיבור ועל כלי הדם ועוזר לעכב את תהליך ההזדקנות הטבעי של העור.תרד - התרד הוא בעל ערך תזונתי גבוה ומכיל כמות גבוהה של ויטמינים ומינרליים. במנת 100 גרם תרד יש 470 מיקרוגרם ויטמין A, מה שהופך אותו לתוספת בריאה ומומלצת לתפריט היומי.
פלפל אדום – מקור צבעו העז של הפלפל האדום הוא בקרוטנואידים הפועלים כנוגדי חמצון. מנה של 100 גרם פלפל אדום מכילה כ-157 מיקרוגרם של ויטמין A, והוא אף עשיר בוויטמינים C ו-B ובמינרלים כמו סידן וברזל.

אבוקדו לצמיחת שיער

אבוקדו מציע ויטמין E

ויטמין E משפר את זרימת הדם ומסייע לזקיקים לעבוד ביעילות רבה יותר לקידום צמיחת השיער. הוא שומר על איזון רמות השומן וה- PH שאם הוא עולה על זה עלול לסתום את זקיקי השיער ולעצור את צמיחת השיער. אבוקדו הוא מקור נהדר לויטמין E והוא עשיר גם בשומנים חד בלתי רוויים בריאים. מומלץ להוסיף אותו לארוחת הבוקר או למזג לשייק ירוק. לפי משרד הבריאות, הקצובה היומית המומלצת של ויטמין E היא כ-15 מ"ג.

מזון לשיער בריא

סיכום

שמרו על תזונה נכונה ובריאה תזונה בריאה תספק לגופכם ולשערות שעל ראשכם את כל מרכיבי המזון להם הם זקוקים.הימנעו ממזונות המכילים סוכרים, צבעי מאכל, חומרים משמרים וחומרי טעם וריח לא טבעיים.תזונה לא מאוזנת מזרז את תהליכי ההזדקנות ונשירת השיער.

מאכלים לצמיחת שיער שצריך לאכול מדי יום.
Scroll to top
WhatsApp chat